Κυριακή 6 Ιουνίου 2010

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΟΥ -5ου ΑΙΩΝΟΣ

Ελληνικό Δίκαιο που ίσχυε κατά τον 5ο π.Χ. αιώνα, δηλαδή του Χρυσού Αιώνα της Δημοκρατίας της Ελλάδας

Aναφέρεται εδώ η περίπτωση του πολίτη που ήθελε να γίνει βουλευτής.

Ο νόμος απαιτούσε τα εξής:

1) Να είναι Έλλην πολίτης

2) Nα κατέχει την Ελληνική θρησκεία και παιδεία

3) Nα ΜΗΝ είναι κίναιδος και

4) Να καταγραφεί ΟΛΗ η περιουσία του κυρίου, μέχρι και τα σανδάλια που φοράει, καθώς και η οικογενειακή του περιουσία.

Εάν τηρούνταν όλα αυτά τότε ο εν λόγω κύριος, μπορούσε να γίνει βουλευτής.

Αν ο κύριος αυτός πρότεινε και περνούσε νόμο ο οποίος αποδεικνυόταν οικονομικά ζημιογόνος για την Αθήνα, τότε έπρεπε να κατασχεθεί από την καταγεγραμμένη περιουσία του, όλο το ποσόν κατά το οποίο ζημιώθηκε οικονομικά η Αθήνα.

Αν δεν έφθανε η περιουσία του τότε έπρεπε να κατασχεθεί ΟΛΗ η περιουσία του (μέχρι και τα σανδάλια που κατεγράφησαν) και το υπόλοιπο που αδυνατεί να καλύψει να το εξοφλήσει ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ.

Αν ο νόμος που πρότεινε και πέρασε ο κύριος αυτός, ζημίωνε ΗΘΙΚΑ την Αθήνα

η ποινή ήταν :

AΥΘΗΜΕΡΟΝ ΤΕΛΕΥΘΗΣΑΤΩ !!!

5ος π.Χ. ΑΙΩΝΑΣ -- ΧΡΥΣΟYΣ ΑΙΩΝ



ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑ "ΔΙΑΤΡΙΒΑΙ" ΚΑΙ "ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΝ" ΤΟΥ ΕΠΙΚΤΗΤΟΥ

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΝΕΑΡΧΟΣ


« καλς δηγός, μως, ταν βρ κάποιον πο χει χαθ, τν ξαναβάζει στν σωστ δρόμο κα δν τν γκαταλείπει κοροϊδεύοντάς τον»

«Ταλαίπωρε (
πευθυνόμενος στος νθρώπους πο σχολονται μ τν θεωρητικ φιλοσοφία κα πιστήμη, ν, ταυτοχρόνως, εναι τιποτένιοι σ θέματα ατοκυριαρχίας κα θους), δν θέλεις ν φίσς κατ μέρος λα ατ πο δν σ φορον (ννοε τν μελέτη τς λογικς); Ταιριάζουν σ κείνους πο μπορον ν τ μάθουν χωρς πρόβλημα, σ κείνους πο δικαιονται ν λένε "Δν ξοργίζομαι, δν λυπμαι, δν φθον, δν μποδίζομαι, δν ναγκάζομαι. Τ μο μένει ν κάνω; χω λεύθερο χρόνο. χω τν συχία μου. Γι ν δομε πς ν ξετάσουμε τος διφορούμενους συλλογισμος· γι ν δομε πώς, ξεκινντας π κάποια πόθεσι, δν θ καταλήξουμε σ τοπο συμπέρασμα". Σ κείνους ταιριάζουν ατς ο μελέτες»

«Γι
ατ προτιμμε τ καλ π λες τς συγγένειες. πατέρας μου δν εναι τίποτα γι μένα, λλ μόνο τ καλό. - "τσι σκληρς εσαι;" - "τσι μ κανε φύσι· ατ τ νόμισμα μο δωσε Θεός" (σημειωτέον τι Θες τν Στωϊκν εναι τ ζωνταν λλογο σύμπαν)».

«
κενος πο δέχεται ν δημιουργήσ συχνς σχέσεις μ κάποιους, ετε γι συζήτησι ετε γενικς φιλικς σχέσεις, ναγκάζεται ν ξομοιωθ πρς ατος ν τος μετατοπίσ στν δικό του τρόπο ζῳῆς. ν, λλως τε, βάλς να σβησμένο κάρβουνο δίπλα σ ναμμένο, τ πρτο θ σβήσ τ δεύτερο τ δεύτερο θ νάψ τ πρτο. φο, λοιπόν, τόσος εναι κίνδυνος, χρειάζεται σύνεσι γι τέτοιες σχέσεις μ τος μυήτους, ναλογιζόμενοι τι δύσκολα καθόμαστε δίπλα σ κάποιον λερωμένο μ καρβουνι χωρς ν λερωθομε κι μες· Τ θ κάνς, δλα δή, ν μιλ γι μονομάχους γι λογα γι θλητς κόμα χειρότερα γι νθρώπους;... Γιατί, λοιπόν, εναι σχυρότεροι πό σας (π τος ρχαρίους, δλα δή, στν Στωικ φιλοσοφία); Διότι λοι ο παραλογισμο πο διατυπώνουν φείλονται στς κρίσεις τους, ν τ ραα λόγια πο λέτε σες βγαίνουν π τ χείλη σας (δν τ χετε μπεδώσει, δλα δή, οσιαστικς δι τς φαρμογς τους στν πρξι). τσι, δν χουν οτε δύναμι οτε ζή, κα μπορε ν ηδιάσ ποιος κού τς προτροπές σας κα τν ταλαίπωρη ρετ πο διαλαλετε πρς κάθε κατεύθυνσι. τσι, ο μύητοι σς νικον... ρα, μέχρι ν σταθεροποιηθον ο ραες σας πόψεις κα ν ποκτήσετε κάποια δύναμι γι ν ξασφαλισθτε, σς συμβουλεύω σύνεσι, ταν πηγαίνετε στος μυήτους»

«Μ
τος θεούς, πψτε ν θαυμάζετε τν λη, πψτε ν γίνεσθε μόνοι σας δολοι, πρτα τν πραγμάτων καί, ργότερα, ξ ατίας τους, τν νθρώπων πο μπορον ν σς τ προμηθεύσουν ν σς τ φαιρέσουν»

«Διότι
λευθερία δν ξασφαλίζεται μ τν κπλήρωσι τν πιθυμιν, λλ μ τν καταστολ τς πιθυμίας»

«Μήπως
ναι ξύθυμος, μήπως ναι ργίλος, μήπως μεμψίμοιρος; "ν το ρθ, χτυπά τ κεφάλια τν νθρώπων πο συναντ". Τ λεγες, λοιπόν, τι εναι νθρωπος; Μήπως τ πράγματα κρίνωνται μόνον π τν μορφή τους; Διότι, ν ναι τσι, ν λς πς κα τ κέρινο μοίωμα εναι μλο. Πρέπει, μως, ν χ κα μυρωδι κα γεσι· δν ρκε τ ξωτερικ περίγραμμα. Οτε, λοιπόν, κα γι τν νθρωπο ρκε μύτη κα τ μάτια, λλ πρέπει ν δς ν χ τς κρίσεις του νθρώπινες. Ατς δν κούει τν λογική, δν καταλαβαίνει, ταν τν λέγχουν· γάιδαρος εναι. ξιοπρέπειά του πονεκρώθηκε· χρηστος εναι, πρόβατο, λα τ λλα κτς π νθρωπος. Ατς ψάχνει ποιν θ συναντήσ γι ν τν κλωτσήσ ν τν δαγκώσ· δν εναι, λοιπόν, οτε πρόβατο οτε γάιδαρος, λλ κάποιο γριο θηρίο»

«
ταν, λοιπόν, μποδιζώμαστε ταρασσώμαστε λυπούμαστε, ποτ ν μ κατηγορομε λλον, λλ τος αυτούς μας, δλα δ τς κρίσεις μας. Ν κατηγορ λλους γι τς δικές του δυστυχίες, εναι δουλει το παιδεύτου νθρώπου· δουλει ατο πο χει ρχίσει ν μορφώνεται εναι ν κατηγορ τν αυτό του· ν δουλει το μορφωμένου εναι ν μ κατηγορ οτε λλον οτε τν αυτό του»

«Ε
ναι χαριτωμένοι κενοι πο περηφανεύονται γι τ πράγματα πο δν ξαρτνται πό μας. "γώ", λέει κάποιος "εμαι καλλίτερος πό σενα· διότι χω γρος πολλούς, ν σ βασανίζεσαι π τν πενα". λλος λέει "γ εμαι πατος". λλος "γ πίτροπος". λλος "γ χω πυκν σγουρ μαλλιά". να λογο, μως, δν λέει σ να λλο λογο τι "εμαι καλλίτερο πό σενα, πειδ χω πολλ χλωρ χόρτα κα κριθάρι πολ κα τ χαλινάρια μου εναι χρυσ κα τ στρωσίδια στν πλάτη μου παρδαλά", λλ τι "εμαι πι γρήγορο πό σενα". Κα κάθε ζο εναι καλλίτερο χειρότερο ξ ατίας τς δικς του ρετς νικανότητος. ρα γέ, λοιπόν, μόνον νθρωπος δν χει ρετή, λλ πρέπει ν στρέφουμε τν προσοχή μας στ μαλλι κα τ ροχα κα τος παπποδες μας;»



(ο παρενθέσεις το συγγραφέως)

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ & ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΙΣ (ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΙΟΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΙΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΝ)

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΝΕΑΡΧΟΣ


Ὡρισμέναι πρωτοχριστιανικαὶ ὁμᾶδες ἀπεδέχοντο τὴν μετενσάρκωσιν. Σήμερον, ὑπάρχουσί τινες αἱρετικαὶ ὀργανώσεις ἐντὸς τοῦ Χριστιανικοῦ ἰδεολογικοῦ χώρου (καὶ εἰς τὴν Ἑλλάδα), αἱ ὁποῖαι ἐνστερνίζονται τὴν μεταφυσικὴν ταύτην θέσιν.

Κατωτέρω παρατίθενται δύο χαρακτηριστικὰ εὐαγγελικὰ ἀποσπάσματα, ἅτινα ὑποδεικνύουσι σαφῶς τὸ ἀσυμβίβαστον τῆς Χριστιανικῆς διδασκαλίας πρὸς τὴν θεωρίαν τῆς μετενσαρκώσεως, προσεγγίζεται δὲ παρεμπιπτόντως τὸ δογματικῶς νεφελῶδες εἰς τὸν Χριστιανισμὸν ζήτημα τῆς μεταθανατίου καταστάσεως καὶ τύχης τῆς ψυχῆς:

«Ἐγένετο δὲ ἀποθανεῖν τὸν πτωχὸν καὶ ἀπενεχθῆναι αὐτὸν ὑπὸ τῶν ἀγγέλων εἰς τὸν κόλπον Ἀβραάμ· ἀπέθανε δὲ καὶ ὁ πλούσιος καὶ ἐτάφη. Καὶ ἐν τῷ ᾅδη ἐπάρας τοὺς ὀφθαλμοὺς αὐτοῦ, ὑπάρχων ἐν βασάνοις, ὁρᾷ τὸν Ἀβραὰμ ἀπὸ μακρόθεν καὶ Λάζαρον ἐν τοῖς κόλποις αὐτοῦ» (Λουκᾶς, ΙΣΤ' 22)

ἀπόδοσις:

«Συνέβη δὲ νὰ ἀποθάνῃ ὁ πτωχὸς καὶ νὰ μεταφερθῇ ἀπὸ τοὺς ἀγγέλους εἰς τὰς ἀγκάλας τοῦ Ἀβραάμ· ἀπέθανε δὲ καὶ ὁ πλούσιος καὶ ἐτάφη. Καὶ εἰς τὸν ᾅδη ἐσήκωσε τὰ μάτια του, ἐνῷ ἐβασανίζετο, καὶ βλέπει τὸν Ἀβραὰμ ἀπὸ μακρυὰ καὶ τὸν Λάζαρον νὰ ᾗναι εἰς τὰς ἀγκάλας του»


«Καὶ καθ᾽ ὅσον ἀπόκειται τοῖς ἀνθρώποις ἅπαξ ἀποθανεῖν, μετὰ δὲ τοῦτο κρίσις» (Πρὸς Ἑβραίους Θ' 27)

ἀπόδοσις:

«Καὶ καθὼς ἐπιφυλάσσεται εἰς καθένα ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους νὰ ἀποθάνῃ μίαν φοράν, ὕστερα δὲ ἀπὸ τὸν θάνατον ἐπακολουθεῖ κρίσις»


Τὸ πρῶτον ἀπόσπασμα συνιστᾷ τμῆμα τῆς παραβολῆς τοῦ πλουσίου καὶ τοῦ Λαζάρου. Ἐνταῦθα, ὑποστηρίζεται ἡ ἄμεσος μετάβασις τῶν τεθνεώτων εἰς τὸν Παράδεισον ἢ τὴν Κόλασιν. Ὅθεν, ἀποκλείεται ἡ δυνατότης μετενσαρκώσεως τόσον διὰ τοὺς ἀγαθοὺς ὅσον καὶ διὰ τοὺς ἀμαρτωλούς. Τὸ δεύτερον χωρίον εἶναι ἔτι σαφέστερον, ἀφοῦ δηλοῦται κατηγορηματικῶς ὅτι τοὺς ἀνθρώπους ἀναμένει εἷς καὶ μόνος θάνατος.

Λίαν ἐνδιαφέρουσα, ἐν τούτοις, εἶναι ἡ ἀντίθεσις τοῦ πρώτου ἀποσπάσματος πρὸς τὴν κυρίαρχον ἐν τοῖς Εὐαγγελίοις ἰδέαν ὅτι ἡ μετάβασις ἑκάστου εἰς τὸν Παράδεισον ἢ τὴν Κόλασιν θὰ συντελεσθῇ μετὰ τὴν ἀνάστασιν τῶν νεκρῶν κατὰ τὴν Δευτέραν Παρουσίαν τοῦ Yoshua. Οὐσιαστικῶς, δῆλα δή, αὐτὸ τὸ ἀπόσπασμα ἀντιστρατεύεται τὸ δόγμα τῆς μελλούσης ἀναστάσεως τῶν νεκρῶν καὶ τῆς μαζικῆς Τελικῆς Κρίσεώς των, ἀφοῦ ὁ καθεὶς θὰ ἔχῃ ἤδη κριθῇ ἀμέσως μετὰ τὸν θάνατό του (θὰ ἦτο ἐντελῶς γελοῖον νὰ ἰσχυρισθῇ κάποιος ὅτι, καίτοι εὑρισκόμεναι ἤδη αἱ ψυχαὶ εἰς τὸν Παράδεισον καὶ τὴν Κόλασιν, θὰ ἐπανεισαχθῶσιν εἰς τὰ ἀνεστημένα των σώματα, διὰ νὰ κριθῶσι διὰ δευτέραν φοράν, ὥστε νὰ ἐπιστρέψωσι πάλιν εἰς τὰς αἰωνίους κατοικίας των). Ἡ θέσις περὶ ἀμέσου μετὰ τὸν θάνατον κρίσεως συναντᾶται καὶ εἰς τὸ δεύτερον ἀπόσπασμα.

Εἰς τὸν ἀντίποδα, ἡ θεμελιώδης πίστις εἰς τὴν μέλλουσαν ἀνάστασιν τῶν νεκρῶν γεννᾷ ἓν μέγα δογματικὸν πρόβλημα, τὸ ὁποῖον συνοψίζεται εἰς τὸ λίαν σκανδαλιστικὸν ἐρώτημα: «Καὶ ποὺ εὑρίσκονται αἱ ψυχαὶ κατὰ τὸ χρονικὸν διάστημα μεταξὺ θανάτου καὶ δευτέρας παρουσίας;». Ἡ φαιδροτάτη ἀπάντησις τῶν θεολόγων εἶναι ὅτι αἱ μὲν ἀγαθαὶ ψυχαὶ προγεύονται τὴν αἰώνιον μακαριότητα, αἱ δὲ ἀμαρτωλαὶ τὰς ἀντιστοίχους μελλοντικὰς τιμωρίας των:

«Μερικές ψυχές βρίσκονται (μετά τις σαράντα ήμέρες) σε μία κατάσταση πρόγευσης της αιώνιας αγαλλίασης και μακαριότητας, ενώ άλλες σε μία κατάσταση τρόμου εξαιτίας των αιώνιων μαρτυρίων τα όποια θα υποστούν πλήρως μετά την Τελική Κρίση. Μέχρι τότε εξακολουθεί να υπάρχει δυνατότητα αλλαγής της κατάστασής τους, ιδιαιτέρως μέσω της υπέρ αυτών προσφοράς της Αναίμακτης Θυσίας (μνημόσυνο στη Θεία Λειτουργία), και παρομοίως μέσω άλλων προσευχών».

Ἐδῷ, ἄξιον σαρδονίου μυκτηρισμοῦ εἶναι καὶ τὸ δόγμα, καθ᾽ ὃ αἱ ψυχαὶ τῶν ἀμαρτωλῶν δύνανται νὰ σωθῶσι διὰ τῶν μνημοσύνων καὶ τῶν προσευχῶν τῶν συγγενῶν καὶ ἀγαπημένων των.

ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΝΤΙΓΥΝΑΙΚΙΣΜΟΣ

Ἰδοῦ μερικὰ «mainstream» ἄρθρα περὶ τοῦ ἀρχαιοελληνικοῦ πατριαρχικοῦ «μιλιταρισμοῦ» ποὺ ὑγιέστατα ἐφήρμοσε ὁ λαμπρότερος πολιτισμὸς τῆς Ἀνθρωπότητος καὶ θεώθηκε θέτοντας τὶς γυναῖκες στὸ ζῳολογικὸ κῆπο ποὺ τοὺς ἀξίζει. Τὰ ἄρθρα περιέχουν κάποια ἐνδιαφέροντα ἱστορικὰ δεδομένα, ἀνακατεμμένα μὲ ὀχετὸ γιγαλίτρων λυματολάσπης τῆς γνωστῆς νεοταξίτικης φεμινιστικῆς σαβούρας (μὲ δημοσιογράφους γυναῖκες, κίναιδους, καὶ λοιποὺς ὑπανθρώπους) ποὺ χαρακτηρίζει τὶς ἐφημερίδες τοῦ κατεστημένου.


http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=56&artid=279271&dt=19/07/2009


http://stavrochoros.pblogs.gr/2009/07/misogynhdes-oi-arhaioi-ellhnes-.html


http://www.arxaiologia.gr/site/content.php?artid=5080


http://stoxasmos-politikh.blogspot.com/2010/03/blog-post_5739.html



ΟΤΑΝ ΟΙ ΟΡΔΕΣ ΤΟΥ ΑΔΗ ΕΞΑΜΟΛΗΘΟΥΝ...